Klachtenregeling
Onvrede of een klacht? Wij horen het graag.
Wanneer u ontevreden bent, hopen wij dat u dit met ons bespreekt. U kunt dit zowel bij de huisarts als assistente aangeven. Wij kunnen dan proberen het voor u op te lossen. U kunt hier voor ook het contactformulier gebruiken op de website. Zie hiervoor ook: Thuisarts.nl: klachten over de huisarts.
​
Is dit lastig voor u of komt u er met ons niet uit, dan kunt u uw klacht bespreken met een onafhankelijke en onpartijdige klachtenfunctionaris. De klachtenfunctionaris zoekt samen met u naar een oplossing voor uw klacht of probleem. Alles wat u de klachtenfunctionaris vertelt, is vertrouwelijk. Voor meer informatie, kijk op de website van SKGE.
Als u er met uw huisarts en met bemiddeling door de klachtenfunctionaris niet uit komt, kunt u een uitspraak over uw klacht vragen bij de geschilleninstantie huisartsenzorg. Deze onafhankelijke commissie bestaat uit een voorzitter (jurist) en uit leden namens de patiënten en uit leden namens de huisartsen. De commissie wordt bijgestaan door een ambtelijk secretaris die ook jurist is.
​
​